Informacje z Częstochowy i okolic

Urząd Miasta Częstochowy nie kontaktuje się z mieszkankami i mieszkańcami w celu uzyskania informacji osobistych lub o posiadanych nieruchomościach za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu czy też kanałów w mediach społecznościowych – brzmi komunikat magistratu. Został on wydany w związku z sygnałami o próbach wyłudzania informacji lub płatności.

Urząd Miasta nigdy nie dzwoni, aby zażądać natychmiastowej płatności przy użyciu konkretnej metody płatności, takiej jak karta debetowa i kredytowa, strona internetowa, karta podarunkowa lub przelew bankowy. Najpierw wysyła decyzję podatkową a w przypadku upływu terminu płatności – upomnienie.

Urząd Miasta Częstochowy nie pyta przez telefon o numery kart kredytowych lub debetowych czy inne poufne dane osobowe oraz nie żąda płacenia podatków i opłat lokalnych bez możliwości zadawania pytań lub odwoływania się od decyzji. Każdy podatnik jest zawsze informowany o swoich prawach.

Zwracajmy więc uwagę na fałszywe maile, udające oficjalne komunikaty, których nadawcy stosują różne zachęty do otwierania załączników wysyłanych w wiadomościach poczty elektronicznej. Pragniemy ostrzec, że takie załączniki mogą zawierać złośliwe oprogramowanie szpiegujące oraz inne wirusy i trojany, które mogą uszkodzić lub zniszczyć komputer.