Informacje z Częstochowy i okolic

Członkowie Jurajskiego Fotoklubu ruszą w miasto, by poprzez zdjęcia promować częstochowski biznes. Organizowane działami odbywać będą się w ramach nowego pleneru fotograficznego.

Fotograficy przez najbliższy miesiąc będą fotografować obiekty przemysłowe i biznesowe na terenie miasta. Zgodnie z założeniami pleneru priorytetowo potraktować mają kwestie fotograficznej prezentacji terenów w specjalnych strefach ekonomicznych. Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna ufundowała nawet nagrodę za najatrakcyjniejsze ujęcie obiektu zlokalizowanego na działkach objętych statusem strefy.

Miasto liczy na ciekawe efekty pleneru, które dadzą możliwość dodatkowej promocji częstochowskiego biznesu, towarzyszącej innym formom wsparcia inwestorów i przedsiębiorców (np. w postaci ulg podatkowych czy pomocy w procedurach administracyjnych). To kolejna, m.in. po festiwalu Iron Oxide, inicjatywa wiążąca sztukę z terenami przemysłowymi.

I Plener Invest Foto ma pokazywać Częstochowę jako rozwijający się ośrodek przemysłu, usług wspólnych, innowacji; miasto z dobrymi terenami inwestycyjnymi, nowymi zakładami, miejscami pracy, które rozwija się gospodarczo, m.in. poprzez inwestycje w strefach ekonomicznych.

W plenerze wezmą udział członkowie Jurajskiego Fotoklubu Częstochowa, uznani częstochowscy fotograficy z dużym dorobkiem twórczym. Inwestycyjnym tematem będą twórczo zajmować się: Magdalena Kmiecik, Elżbieta Wojtczak–Sikora, Nina Mazuś, Agnieszka i Jarosław Dumańscy, Dariusz Gawroński, Sławomir Jodłowski, Janusz Stępień, Marcin Szpądrowski i Andrzej Ślęzak.

Część z nich, uczestnicząca w spotkaniu zapowiadającym plener, otrzymała od prezydenta miasta „pomoce plenerowe”: kaski ochronne, mapki terenów inwestycyjnych oraz specjalne identyfikatory.

Pokłosiem pleneru ma być wystawa fotografii z wernisażem (planowana na przełomie września i października w Agencji Rozwoju Regionalnego) oraz katalog poplenerowy.

Na realizację projektu związanego z organizacją pleneru Invest Foto oraz wystawą Urząd Miasta przeznaczył 10 tys. zł ze środków na promocję marki „Invest in Częstochowa”.