Informacje z Częstochowy i okolic

Rozstrzygnięto przetargi na promocję Częstochowy poprzez sport – żużel oraz tenis stołowy. Niebawem rozstrzygnięty zostanie również ten, dotyczący piłki nożnej. Wartość tych trzech umów wynosi w sumie 5,6 mln zł. 

Realizacja zadania pod nazwą „Promocja miasta poprzez sport – żużel” przypadnie klubowi Włókniarz Częstochowa S.A., na sfinansowanie zamówienia miasto przeznacza 3,5 mln zł.

Ofertę związaną z promocją miasta złożył również Klub Uczelniany Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego w Częstochowie  (poprzednio Akademii Jana Długosza), który w tenisie stołowym kobiet występuje obecnie w ekstraklasie. Na promocję poprzez tę dyscyplinę miasto wyda 300 tys. zł.

Jeśli chodzi o piłkę nożną ofertę złożył RKS Raków Częstochowa S.A., który 21 lipca rozegra pierwszy mecz w nowym sezonie Nice I ligi. Żeby przetarg został sfinalizowany klub musi jeszcze uzupełnić wymagane dokumenty, których nie złożył wraz z ofertą – ma na to czas do 16 lipca. Miasto przeznacza na „piłkarską” promocję Częstochowy 1 mln 800 tys. zł.

Trzy wspomniane umowy podpisane zostaną do 31 grudnia 2018 roku.

Umowa dotyczyć ma promocji Częstochowy zarówno podczas spotkań na własnym terenie, jak i meczach wyjazdowych. Nazwa miasta – bądź utworzone od niej przymiotniki – umieszczone muszą być w oficjalnej nazwie drużyny bądź obok niej. Wszystkie realizowane z własnych środków działania promocyjne klubów służyć mają zarazem tworzeniu pozytywnego wizerunku miasta. Jego logo będzie eksponowane na materiałach informacyjno-promocyjnych przygotowanych i wykonanych ze środków własnych przez kluby. Dla swoich celów promocyjnych miasto będzie miało prawo nieodpłatnie wykorzystywać wizerunek zawodniczek i zawodników oraz drużyn.